Levering

Vi sender din ordre senest dagen efter din bestilling - dog kan der gå lidt længere tid i weekender og helligdage.


Vi tilbyder følgende forsendelsemuligheder:

  • GLS pakkeshop og hjemmelevering
  • DAO pakkeshop og hjemmelevering
  • PostNord pakkeshp og hjemmelevering


Der går som regel 1-4 hverdage fra din bestilling, til dine varer lander i en pakkeshop nær dig eller hjemme på din adresse.


Du bør modtage enten en email eller sms fra din valgte fragtudbyder, når vi har sendt pakken. Her kan du tracke din pakke og se, hvor langt den er nået.
 

Køber du for mere end 499 kroner, skal du ikke betale fragt til pakkeshop med GLS, DAO og PostNord- det er på vores regning.

  • Hjemmelevering med DAO koster 50 kroner uanset købsbeløb.
  • Hjemmelevering med GLS koster 75 kroner uanset købsbeløb
  • Hjemmelevering med PostNord koster 75 kroner uanset købsbeløb


Bor du i Kolding, er der også mulighed for at afhente dine varer efter aftale - send en mail til info@secondhandoutfit.dk, når du har gennemført din ordre for at aftale nærmere.


En anden mulighed, hvis du bor i postnummer 6000 Kolding, er at få leveret din ordre efter aftale. Det koster 25 kroner.
Send en mail til info@secondhandoutfit.dk, når du har gennemført din ordre for at aftale nærmere.

Det er dit ansvar som køber at sørge for at udfylde mail og telefonnummer korrekt ved bestilling, da disse informationer bruges til at give dig besked, når din pakke er ankommet til pakkeshoppen. Hvis du ikke får hentet pakken i løbet af de 3-4 uger, den ligger i pakkeshoppen, og hvor du modtager flere mails og sms-beskeder fra GLS, sendes pakken tilbage til os, og så er handlen tabt for dig. Du får derfor ikke udbetalt pengene for handlen, men vi sender gerne pakken igen mod betaling af porto.

Retur

Du har 14 dages returret fra den dag, du modtager dine varer. 

Hvis du fortryder og ønsker at returnere dine varer, sender du en mail til os på info@secondhandoutfit.dk, uanset om vi skal sende en returlabel til dig, eller om du selv vil står for returforsendelse.


I mailen skriver du følgende:

  • Hvilke varer, du ønsker at returnere (skriv varenummer)
  • Dit ordrenummer
  • Dit fulde navn
  • Dit telefonnummer (skal bruges til at oprettet en retur-label)
  • Om du ønsker at returenere med DAO (billigst) eller med GLS


Vi vender herefter tilbage til dig på mail, hvor vi sender dig en fragtlabel (hvis du ønsker det) , som du skal printe ud og sætte på pakken med de varer, du ønsker at returnere, hvis du vælger GLS. Ellers får du et ni-cifret nummer, som du skal notere på pakken, hvorefter DAO-pakkeshoppen printer en label, når du afleverer pakken. Herefter har du 14 dage til at aflevere pakken i din nærmeste GLS eller DAO pakkeshop og dermed returnere varerne til os.


Vi anbefaler, at du gemmer kvitteringen, som du modtager, når du afleverer pakken, som bevis på, at du har sendt pakken retur rettidigt.

 

Det koster mellem 49-70 kroner at sende varer retur til os (afhængig af vægten på din returvare - det kan vi se i vores system samt hvilken fragt-leverandør du vælger). Det beløb fratrækker vi det beløb, som du får retur for de varer, du sender tilbage til os.
Altså, har du købet en vare for 150 kroner, og returlabelen koster 65 kroner, så får du 85 kroner ind på din konto.

 

Ønsker du selv at stå for at sende retur til os (med DAO, GLS og PostNord), må du gerne det. Det er dog stadig et krav, at du, inden du sender retur, skriver en mail til os med samme informationer, som hvis vi skal sende en label til dig. Gør du ikke det, har vi ikke mulighed for at modtage din pakke, og den vil blive sendt tilbage til dig på din regning. 

 

Har du købt varer for mere end 499 kroner, har du fået gratis fragt. Vælger du at returnere varer, så det samlede købsbeløb ender med at blive mindre end 499 kroner, vil de 45 kroner, du sparede i fragt ved dit køb, ligeledes blive fratrukket det beløb, som sættes ind på din konto, når vi har returvarerne tilbage hos os.
Dette gælder dog ikke, hvis du kun har købt en enkelt vare, hvor købsprisen var mere end 499 kroner.

 

Husk at pakke varerne forsvarligt ind, da det er dig som afsender, som har ansvaret for, at varerne er pakket rigtigt ind, så de undgår skader under transporten.

 

Det er et krav, at vi modtager varerne i samme stand, som vi sendte til dig. Det vil sige, at varen ikke må være brugt af dig, udsat for fx røg eller andet, og prismærket skal stadig sidde i på samme sted og måde, som da du modtog varene. Hvis dette ikke er tilfældet, forbeholder vi os retten til at reducere beløbet, der tilbagebetales, eller helt undlade tilbagebetaling.

 

Du kan forvente, at pengene er på din konto efter max 7 hverdage.

 

Du finder en oversigt over GLS pakkeshops her.

Forsendelse

Når vi sender dine varer, bruger vi forskellig emballage afhængig af, hvad og hvor meget, du har bestilt.
 

Har du lagt en stor ordre hos os, bruger vi papkasser, som allerede har været brugt til noget andet. Vores pakketape er desuden miljøvenlig i både lim og plasttype.
 

Lægger du en orde, som kan være i en forsendelsespose, bruger vi emballageposer af bioplast som et miljørigtigt alternativ til almindelig plastic.
 

Poserne består delvist af sukkerrørsplast (55-95 %) og delvist almindelig plast. Sukkerrør (som vokser i Sydamerika) vokser hurtigt og er derfor CO2 neutraliserende. Samtidig erstattes den olie, man normalt bruger til fremstilling af plast, med biobaseret olie fra planterne.
 

Du får også et lille klistermærke på din ordre, og her fremstår det brune klistermærke-papir lidt rustikt, da det er lavet af genbrugspapir.